Cadillac Index

מכוניות היוקרה של קאדילק, היסטוריה ועתיד משולבים יחד

כשחושבים על קאדילק, הדבר הראשון שעולה לראש זה מותג יוקרה אמריקאי.

מנהיגים, כוכבי רוק וקולנוע ואפילו גנגסטרים… כולם בחרו במכוניות היוקרה שלנו שיובילו אותם ממקום למקום בביטחון, בנוחות והכי חשוב - בפינוק מקסימלי. מהקאדילק שנת 49 של ראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן גוריון, דרך הקאדילק הוורודה המפורסמת מודל 1955 של מלך הרוק אנד רול אלביס פרסלי (שהיה כנראה גם מלך הקאדילק - מקורביו ידעו לספר שחוץ מהפליטווד הוורדה המפורסמת היו לאלביס עוד לא פחות מ-200 מכוניות קאדילק באוסף שלו) והקאדילק המשוריינת של אל קאפון ועד ל-"ביסט" (Beast) - הקאדילק לימוזינה של נשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן. ואם מנהיג העולם החופשי בחר בקאדילק, תהיו בטוחים שהוא יודע מה טוב.

נדמה כי מכוניות היוקרה שלנו תמיד היו שם, מהוות חלק בלתי נפרד בהיסטוריה העולמית.

והאמת שזה כלל לא מפתיע. חברתנו שנוסדה ב-1902 בארה"ב על ידי הנרי לילנד (Henry Leland) ונקראה על שמו של Antoine de la Mothe Cadillac שהקים את העיר דטרויט, הפכה לסמל של התרבות המערבית, ומייצגת את כל מה שהאמריקאים אוהבים: גדול, חזק, מפואר, מפנק ויוקרתי ובקיצור – אמריקנה, משהו שהוא מאד אמריקני, במיטבה.

בשנת 1909 נרכשנו על ידי ג'נרל מוטורס - מתאגידי הרכב החזקים בעולם כיום, בסכום של 4.5 מיליון דולר – סכום ששווי עומד היום על 135,280,234 דולר.

בקאדילק הצטיינו תמיד בייצור רכבים שסיפקו חווית נסיעה מפנקת ויוקרתית ברמות הגבוהות ביותר אך לצד זאת, קידשו תמיד בחברה גם את ערך החדשנות. לדוגמא, קאדילק הייתה יצרנית הרכב הראשונה שהציעה, כבר בשנת 1926, אפשרות לעיצוב אישי של הרכב - עם יותר מ-500 שילובי צבעים אופציונליים. ב-1964, רכבי קאדילק היו הראשונים שצוידו במערכת ה-Comfort Control, שאפשרה לנהג לבחור במיזוג אוויר חם.

ההיסטוריה של קאדילק
ציון דרך חשוב נוסף עבורנו התרחש בשנת 1999, אז הצגנו לראשונה את האסקלייד, שנחשב גם היום לדגם מוביל ונחשק בסגמנט היוקרה בקטגוריית ה-SUV.

מסדרות ה-60 וה-70, האלדורדו, הקלאיס, ה-Sixty Special ועוד, ועד לימנו אנו עם דגמי ה-CT וה-XT המודרניים, אין ספק שעשינו דרך ארוכה, במהלכה הקפדנו תמיד לשמור על האופי הייחודי שלנו.

מאז ומתמיד, רכבי קאדילק (או כמו שאוהבים לכנות אותם בקיצור, "קאדי") היו הרבה יותר מסתם רכבים שאמורים להוביל את הנוסעים מנקודה א' לנקודה ב' - העיצוב המוקפד, סלוני העור הנוחים, הרכיבים האיכותיים ועוד… קאדילק בחנייה זה סמל סטטוס - ואת זה כולם (וגם מי שלא מבין גדול במכוניות) יודעים.

אנחנו מביטים אחורה בגאווה, אך יחד עם זאת לא שוכחים להסתכל גם קדימה, אל עבר האתגרים הבאים - גישה זו היא המאפשרת לנו להתאים את עצמנו לשינויים המתרחשים כבר היום בעולם הרכב. במסגרת המחויבות שלנו לעולם נקי מפליטות (Zero Emissions), הצגנו את החזון החשמלי שלנו שמתחיל עם הליריק - רכב SUV יוקרתי, חשמלי לחלוטין, המציע טווח נסיעה של מעל ל-480 ק"מ בין טעינה לטעינה. הוא צפוי להגיע לאולמות התצוגה במהלך שנת 2023.

לכל תקופה יש את הקאדילק שלה וכיום, היצע הדגמים של קאדילק - מותג הרכב הצומח בישראל, רחב ומסקרן מאי פעם. דגמי סאלון / מנהלים ברמה הגבוהה ביותר לצד רכבי SUV יוקרתיים - הכירו את דגמי קאדילק שממשיכים מורשת מפוארת של 119, בעזרתם שומר המותג על מקומו הטבעי בפסגה.

קאדילק ATS - מכונית יוקרה מרגשת.

כרטיס הכניסה לעולם היוקרה של קאדילק. ה-ATS הגיעה לישראל לראשונה בשנת 2013 (הושקה בעולם בשנת 2012) ומיד הכניסה את המתחרות (בעיקר מגרמניה) למגננה. כבר ב-2013 הציגה ה-ATS רשימת אבזור מרשימה: מושבים חשמליים מתכווננים עם חימום, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט (כיאה לרכב אמריקני 'אסלי'), מערכת שמע עם שליטה מההגה, חיבור בלוטוס, תצוגה של מהירות הנסיעה על השמשה הקדמית, מראות מתקפלות חשמלית ועוד - כשעל כל אלו שולט מסך מגע ענק.

ומה עם הנאה מנהיגה? עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר המפיק הספק של 272 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ, היה ברור שה-ATS לא רק מפנקת, אלא גם תעלה חיוך על הפנים של היושב או יושבת מאחורי ההגה. תוספת של דיפרנציאל מוגבל החלקה אפשר למנוסים יותר להשתעשע בהחלקות זנב נשלטות מדי פעם בפעם כשעל הכל מפקחים בלמים מתוצרת ברמבו, שמוכנים לעצור את המכונה בכל תרחיש.

קאדילק ATS

קאדילק CTS - פסגת היוקרה.

ואם ה-ATS היוותה את כרטיס הכניסה לעולם מכוניות היוקרה של קאדילק, ה-CTS, האחות הגדולה, היא לחלוטין השלב הבא. בשנים בהן יוצרה ונמכרה, עמדו אל מול ספינת הדגל המפוארת שלנו מתחרות ממותגים מובילים ונחשבים. אך למרות זאת, ה-CTS, שהוצגה בשנת 2003, קנתה לעצמה מקום של כבוד בסגמנט מכוניות היוקרה התחרותי. היא עשתה זאת הודות לגישה הבלתי מתפשרת שלנו: רכבי יוקרה שמציעים את מיטב האבזור ואיכות החומרים הגבוהה ביותר ויחד עם זאת, לא מתפשרים על חווית הנהיגה. ה-CTS הייתה זמינה בשתי תצורות: האחת עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2 ליטר עם הספק של 272 כ"ס, והשנייה עם מנוע בעל 6 צילינדרים בנפח 3.6 ליטר המפיק הספק של 335 כ"ס.

במהלך 16 שנות שירותה עברה מכונית היוקרה שלנו, ה-CTS, שני שינויים מרכזיים - הראשון בשנת 2014, אז היא הציגה מראה מודרני וחדש לחלוטין והשני ב-2016. אל מול ה-CTS שלנו אף אחד לא היה יכול להישאר אדיש, ולראייה, זכה הרכב בעשרות פרסים שהוענקו לו על ידי מגזיני הרכב הנחשבים ביותר בעולם.

קאדילק CTS

קאדילק STS – יוקרה נחשקת

הקאדילק STS הוצגה לראשונה בתור הגרסה הספורטיבית של דגם ה-Seville, והציבה תחרות ראויה למתחרות הגרמניות של אותן שנים. שלוש שנים בלבד אחרי שהוצגה, בשנת 1992, כבר זכתה ה-Seville STS של קאדילק בכמה תארים נחשקים, כולל "רכב השנה" של מגזין MotorTrend הנחשב. ב-1993 זכתה ה-STS לחיזוק משמעותי בזכות מנוע ה-NorthStar V8 שהפיק הספק אימתני של 295 כ"ס.

ב-2005 נפרדה קאדילק מה-Seville STS והציגה את ה-STS שהייתה זמינה עם הנעה כפולה או אחורית – במהלך שבישר על חגיגה גדולה לחובבי הנהיגה. ה-STS הייתה לא פחות ממהפכנית בעבור קאדילק – היא הייתה המכונית הראשונה בהיסטוריה של החברה שהייתה זמינה בהנעה כפולה.

קאדילק ATS-V - רכב ספורט יוקרתי.

מאז ומעולם היינו מזוהים בעיקר עם רכבים יוקרתיים, אך כשהצגנו לראשונה את ה-ATS-V – לכולם היה ברור שאנחנו יודעים גם לעשות שרירים. ה-ATS-V היא מכונית מנהלים יוקרתית "על סטרואידים" עם מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.6 ליטר, שיודע להוציא הספק של 464 כ"ס ומומנט עוקר כבישים של יותר מ-61 קג"מ.

אבל אלו לא רק הנתונים היבשים (שיגרמו דווקא לרבים להזיע…) - השלדה המצוינת, ההגה הספורטיבי והמדויק והסאונד המדהים, אוי הסאונד - כל אלו גרמו ללא מעט חובבי נהיגה להתאהב בשילוב הנדיר שהציעה הקאדילק ATS-V - מצד אחד נוחות ברמה הגבוהה ביותר שמזכירה רכבים מפוארים (ויקרים הרבה יותר ממנה) ומצד שני ביצועים ספורטיביים שיגרמו לנהג ה-ATS-V לחייך בכל בוקר ובכל יציאה מרמזור. הקאדילק ATS-V הייתה ועודנה מכונית נהיגה אמריקנית-יוקרתית אמיתית.

קאדילק ATS SPORT

קאדילק CTS-V - ספינת דגל ספורטיבית.

אחרי ההצלחה המסחררת של ה-ATS-V, הבנו שאין סיבה שלא להעניק גרסת ביצועים גם לספינת הדגל היוקרתית של אותן שנים. כדי לעשות את זה, ציידנו את ה-CTS-V בכל הפיצ'רים שיכולים לעזור לנהג להוציא מ"טורפת האספלט" הזו את כל מה שיש לה לתת - מנוע ה-V8 מוגדש בנפח 6.2 ליטר המפיק הספק של 640, כ"ס, בקרת זינוק ששמרה את הזנב במקום ואלגוריתם ביצועים ייחודי שניהל בצורה מושלמת את העברת ההילוכים בתיבת 8 המהירויות האוטומטית בה צוידה ה-CTS-V.

וכדי שלא יהיה לאף אחד ספק שלא מדובר בסתם מכונית יוקרה, אלא באחת שיודעת "להסתכל עמוק אל תוך פנסי ה-LED" של מכוניות ספורטיביות שעולות פי 2 ממנה, הוספנו ל-CTS-V את חבילת ה-Carbon Black sport שכללה תוספת של חלקי קרבון-פייבר קלילים בתא הנוסעים, מושבי מרוץ מבית יצרנית העל Recaro, גריל כרום שחור, ספוילר וחישוקי אלומיניום קרביים בגודל 18 אינטש.

בשנת 2008, השיגה הקאדילק CTS-V שיא מהירות של 7:59.32 דקות במסלול הנורבורגרינג בגרמניה – מה שהפך אותה בזמנו למכונית הסדאן המהירה ביותר בעולם מייצור סדרתי.

קאדילק STS-V – שילוב מושלם בין ביצועים ויוקרה

במיוחד בשביל מי שלא הסתפק בגרסאות ה-3.6 ליטר V6 עם הספק של 255 כ"ס וה-4.6 ליטר V8 עם הספק של 320 כ"ס, הציגו בקאדילק גם את גרסת הביצועים של ה-STS – ה-STS-V, שצוידה בגרסה מוגדשת של מנוע ה-NorthStar V8 בנפח של 4.4 ליטרים עם הספק של לא פחות מ-469 כ"ס למכונית מייצור סדרתי.

קאדילק רצתה להעניק ללקוחותיה חובבי המהירות והביצועים את חווית הנהיגה האולטימטיבית, וחימשה את ה-STS-V במתלים קשיחים יותר, היגוי מהיר יותר ובלמים גדולים יותר.

קאדילק SRX – רכב פנאי יוקרתי ומעוצב

בקאדילק זיהו מבעוד מועד את הפופולריות הגדלה של רכבי פנאי וקרוסאוברים, והציגו כבר ב-2003 את ה-SRX.

הדגם הראשון של ה-SRX הוצע עם מנוע V6 / V8, עם הספקים של 255 / 320 כ"ס. דגם זה נמכר בהצלחה עד שנת 2009. הדור השני של ה-SRX, רכב הפנאי היוקרתי והמעוצב של קאדילק הוצג ב-2010, עם דגש על ביצועים לצד חיסכון בדלק – מנוע ה-V8 הוחלף לטובת מנוע V6 חסכוני יותר שהפיק הספק של כ-300 כ"ס.

הדור השני של ה-SRX הפך במהרה לרב מכר, והוכרז כדגם הנמכר ביותר ל-2010 – השנה בה הוצג לראשונה.

קאדילק XT4 - רכב פנאי יוקרתי.

הדגם הראשון בסדרת רכבי הפנאי שלנו. ה-XT4 מוצע ב-3 רמות גימור: Luxury, Premium Luxury ו-Sport, כשכל אחת מהן מוסיפה יתרונות משלה. ה-XT4 מצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 2 ליטר המפיק הספק של 237 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 מהירויות. יש לו מומנט בשרני של 35.5 קג"מ שמבטיח כח זמין בכל מצב - כמו שקאדילק אמיתי צריך להיות.

ה-XT4 מצויד בשלושה מצבי נהיגה: Tour, Sport ו-שלג / קרח, כדי לוודא התנהגות מיטבית בכל תא שטח וחווית נהיגה אופטימלית בהתאם לתנאי הדרך.

כיאה לרכב פנאי יוקרתי, ה-XT4 מצויד במיטב האבזור ומערכות הבטיחות. יש לו מסך תצוגה מרכזי בגודל 8 אינטש + מסך תצוגה דיגיטלי בגודל 4.2 אינטש לנהג, טעינה אלחוטית למכשירים סלולריים, בקרת יציבות אלקטרונית משולבת עם בקרת אחיזה, בלימת חירום אוטונומית, מצלמה אחורית, בקרת שיוט, התנעה מרחוק, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

ברמות הגימור היקרות יותר כבר מתווספים פיצ'רים כמו מערכת סיוע למעבר נתיב כולל התראה על רכבים בשטח "מת", התראה על תנועה חוצה מאחור, דלת תא מטען חשמלית עם סגירה ללא מגע יד, גלגלי 18 אינטש, הגה ספורט ועוד. כל אלו ועוד הופכים את ה-XT4 לאחד הדגמים המובילים בסגמנט.

קאדילק XT5 - רכב SUV יוקרה.

ומי שמוכן להתקדם לרמה הבאה בסולם רכבי היוקרה, ימצא ב-XT5 את מה שהוא מבקש. ה-XT5 לוקח את כל מה שטוב ב-XT4, ומציע קצת יותר מכל דבר. ה-XT5 זמין בשתי גרסאות: עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2 ליטר שמפיק הספק של 235 כ"ס (ברמות הגימור Luxury ו-Premium Luxury) ומנוע נוסף, V6 בנפח 3.6 ליטר שיגרום להרבה מכוניות ספורטיבית וקלילות יותר לתת כבוד ל-SUV היוקרתי הזה.

מנועיו של ה-XT5 משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 מהירויות, שיחד עם שלושת מצבי הנהיגה הזמינים, מייצרים חוויית נהיגה אופטימלית. ה-XT5 מצויד במיטב מערכות הבטיחות שיש לעולם הרכב להציע: החל מבלימת חירום אוטונומית, דרך בקרת התנגשות קדמית (כולל התראות במושבים) ועד מערכת סיוע למעבר נתיב ועוד.

את ה-XT5 (וגם את שאר הרכבים שלנו) יצרנו כדי לספק ליושבים ברכב את חווית הנסיעה האולטימטיבית, וככזה הוא מצויד בארסנל של פיצ'רים מתקדמים: חיבור אלחוטי למערכות ההפעלה של APPLE / ANDROID, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת מראה, מערכת שמע היקפית עם 14 רמקולים מבית BOSE, טעינה אלחוטית למכשירים חכמים, בקרת אקלים אלקטרונית ועוד.

קאדילק XT6 - רכב יוקרה 7 מקומות

כדי לאפשר לקהלים נוספים ליהנות גם מחווית היוקרה המושלמת, השקנו את ה-XT6 - רכב SUV יוקרתי ומפנק, עם 7 מקומות ישיבה.

עם בסיס גלגלים של 286 ס"מ, אורך של 504 ס"מ, רוחב של 196 ס"מ, נפח תא מטען שמתחיל ב-357 ליטר ויכול להגיע עד ל-2,228 ליטר ו-3 שורות מושבים (כולל שורה שלישית מרווחת במיוחד) ה-XT6 יכול להסיע משפחה שלמה כולל ציוד בנוחות הגבוהה ביותר.

הודות למערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימת חירום אוטונומית, מערכת להפחתת סכנת הפגיעה בהולכי רגל, התראה על סטייה מנתיב (כולל התראה מפני רכבים בשטח "מת") וסיוע לשמירת הרכב בנתיב, התראה מפני התנגשות חזיתית ועוד, הנסיעה ב-XT6 היא לא רק נוחה, אלא גם בטוחה במיוחד בעבור המשפחה.

מערך הפיצ'רים הטכנולוגיים של ה-XT6 כולל תצוגה עילית צבעונית לנהג, מצלמת מראה HD, מצלמת חנייה היקפית, חלון גג פנורמי חשמלי, KEYLESS מלא+ התנעה מרחוק, בקרת שיוט אלקטרונית ועוד.

ה-XT6 לא מאכזב גם בגזרת האבזור. כבר בגרסת הבסיס מקבלים אבזור פרימיום כמו מושבים קדמיים מחוממים, דלת תא מטען חשמלית ועוד. ברמות הגימור היוקרתיות יותר מתווספים גם הגה מחומם, מערכת שמע מבית BOSE, שורת מושבים שלישית מתקפלת חשמלית, דלת תא מטען שנסגרת חשמלית ללא מגע יד ועוד.

אנחנו תמיד לוקחים את כל הנוסעים בחשבון, ולצד הדאגה לרווחת ובטיחות הנוסעים, גם הנהג לא נשאר "בידיים ריקות". את ה-XT6 מניע מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר (ברמות הגימור Premium Luxury ו-Sport שנמכרות בישראל) המפיק הספק של 310 כ"ס ומומנט של 37 קג"מ. ברמת הגימור Sport מתווספים גם מערכת מתלים משופרים, מצב נהיגה ייעודי לביצועים ובלמים מתוצרת ברמבו - אלו תורמים לחווית נהיגה אולטימטיבית.

ומה לגבי העיצוב ואיכות החומרים? גם בפנים וגם בחוץ, מדובר באחד מרכבי ה-SUV יוקרה הכי מרשימים שיש. דבר אחד בטוח - את הנוכחות של ה-XT6, אף אחד לא יכול לפספס.

קאדילק אסקלייד – אייקון אמריקני, SUV יוקרה.

ואם דיברנו על המורשת של קאדילק ועל כך שהמותג הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקנית, אז האסקלייד הוא ללא ספק ה-אייקון בהא הידיעה. את SUV היוקרה המוביל שלנו, אין באמת צורך להציג. תא נוסעים רחב ידיים, מושבי עור נוחים יותר מאלו שיש לכם בסלון, בסיס גלגלים ארוך במיוחד ומנוע בנפח גדול - הקאדילק אסקלייד הוא תמצית של כל מה שטוב באמריקה - על 4 גלגלים. האסקלייד מסמל את הכניסה שלנו לתחום רכבי ה-SUV. הדגם הראשון הוצג ב-1999 מתוך הבנה שהלקוח האמריקאי מפתח חיבה גדולה יותר לרכבים גדולים וגבוהים - ולאו דווקא ל"ספינות" מפוארות.

כיום, נמכר הדור החמישי של האסקלייד, שמוצע בלא פחות מ-5 רמות גימור: Luxury, Premium Luxury, Sport, Premium Luxury Platinum, Sport Platinum. האסקלייד עושה שימוש במנוע בנזין V8 אימתני בנפח 6.2 ליטר או במנוע דיזל דוראמאקס בנפח 3 ליטר.

האסקלייד לא לוקח דוגמא מאף אחד - הוא זה שקובע את הרף בסגמנט ה-SUV יוקרה.

הוא מצויד במסך מגע מעוקל יחיד מסוגו בגודל 38 אינטש (!), מערכת שמע היקפית עם 19 רמקולים, מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימת חירום אוטומטית, בקרת התנגשות קדמית, זיהוי הולכי רגל קדמי ואחורי כולל בלימה, חישוקי 22 אינטש ועוד.

וזו רק רשימה חלקית של האבזור הסטנדרטי ברמת הגימור הבסיסית.

ברמות הגימור היוקרתית יותר מתווספים פיצ'רים מתקדמים כמו מערכת לעירנות נהג כולל התראה על תנועה חוצה מאחורה, סטייה מנתיב כולל התראה על רכב בשטח "מת", מראה עם מצלמה אחורית כולל שטיפה אוטומטית, תצוגה עילית צבעונית לנהג, מערכת שמע היקפית עם 36 רמקולים, מערכת Super Cruise - שמאפשרת נהיגה ללא מגע יד ו-Night Vision (ראיית לילה), מדרגות נשלפות חשמליות ועוד.

ואם מדברים על לפנק עד הסוף - ברמת הגימור Premium Luxury Platinum אפשר למצוא גם מקרר ופריזר מובנה במרכז הקונסולה. במידה וחשקה נפשכם במשקה קר במהלך הנסיעה.

קאדילק אסקלייד
במהלך 119 שעברו מאז שהוקמה החברה, הצלחנו לא רק לתת את הטון בסגמנט מכוניות היוקרה, אלא גם להוביל אותו בגאווה. עם הזמן, מתוך הבנה עמוקה ומבט מלמעלה על עולם הרכב, הרחבנו את היצע המוצרים שלנו כך שיתאים גם לקהלים נוספים, עם השקתם של רכבי ה-SUV היוקרתיים - בתחילה אסקלייד, אח"כ עם סדרת ה-XT ועד לליריק החשמלי.

ואיך יראו 100 השנים הבאות של חברת קאדילק? מותג הרכב היוקרתי צועד בדרך הנכונה אל ראש הטבלה. 100 השנים הבאות שלנו הולכות להיות מלהיבות לא פחות מהמאה הראשונות – עם עולם תחבורה חשמלי חדש ומרגש אליו אנחנו נכנסים עם הכלים הנכונים שיביאו אותנו להצלחה – ממש כפי שעשינו לפני יותר מ-100 שנה. אנחנו מוכנים לכבוש כל אתגר, בסטייל יוקרתי וייחודי כמו שרק אנחנו יודעים לייצר.

הצעת מחיר

נסיעת מבחן

שולחים...
X
לתיאום נסיעת מבחן מלא את הפרטים:
תודה,הפרטים התקבלו בהצלחה!
נציג יצור איתך קשר בהקדם האפשרי
משהו השתבש
נסה שוב
שולחים...
X
להצעת מחיר מלא את הפרטים הבאים:
תודה,הפרטים התקבלו בהצלחה!
נציג יצור איתך קשר בהקדם האפשרי
משהו השתבש
נסה שוב
TEXT_PLACEHOLDER
סגור
TEXT_PLACEHOLDER
סגור