במשך מאה השנים האחרונות הייתה קאדילק הביטוי המוטורי של החלום האמריקאי. חדשנית. חדורת מוטיבציה. בלתי ניתנת לעצירה. מוגדרת על-ידי פריצות דרך חלוציות. עיין בהיסטוריה שלנו וגלה למה אנו מתכוונים כשאנו אומרים:
"We don't just make luxury cars. We make Cadillacs".

גלה עוד
  • 1900

    1900-1910 – החברה הראשונה שהציעה חלקים ברי החלפהבשנת 1902 ייסד הנרי לילנד, מכונאי מומחה ויזם, את חברת קאדילק. החברה נקראה על שמו של אנטואן דה לה מוט קאדילק, האיש שייסד את דטרויט. הסמל ההיסטורי של משפחת קאדילק שימש השראה לסמל של חברת קאדילק. שש שנים לאחר היווסדה הניחה קאדילק את היסודות לייצור סדרתי של מכוניות בכך שהיא הפגינה את האפשרות להחליף בין החלקים המדויקים שלה. כתוצאה מכך, הייתה קאדילק ליצרנית הרכב האמריקאית הראשונה שזכתה בפרס דיואר (Dewar Trophy) היוקרתי, שהוענק על-ידי ה-RAC, מועדון המכוניות המלכותי של אנגליה. עקב כך, ובצדק, אימצה קאדילק את הסיסמה "אמת המידה של העולם".

  • 1910

    1910-1920 – הצגת המתנע החשמליה-Cadillac Thirty הייתה "המכונית הראשונה ללא ידית התנעה" – המכונית הראשונה בייצור סדרתי שכללה מתנע חשמלי, הצתה ותאורה. כך פתחה החברה את חווית הנהיגה בפני נשים, והביאה שוב את פרס דיואר לדטרויט, ובכך הייתה לחברה היחידה שזכתה בפרס זה פעמיים. בשנת 1915 הציגה קאדילק את המכונית הראשונה בייצור סדרתי עם מנוע מקורר מים בעל שמונה צילינדרים בתצורת (V8) V, שהפך להיות סימן היכר של המותג קאדילק.

  • 1920

    1920-1930 – דגש על עיצוב ועל התאמה אישיתשנות ה-20 העליזות היו האות לשלב חדש בשילוב בין עיצוב לתכנון. בשנת 1925 הייתה קאדילק החברה הראשונה שהשתמשה בצבע לכה, ובשנת 1926 הציעה ללקוחותיה למעלה מ-500 שילוב צבעים, כשהמתחרות עדיין הציעו צבעים כהים ומשעממים. ואז, בשנת 1926, גייסה החברה לשירותיה את המעצב הארווי ארל, כדי שיעצב את מכונית הקופה הפתוחה לה-סאל בשנת 1927, שהייתה בכך למכונית האמריקאית האשונה שתוכננה על-ידי מעצב ולא על-ידי מהנדס. התוצאה היא קווים אלגנטיים וזורמים, חלקים מצופים בכרום, ותפיסת עיצוב כוללת שגרמה לכך שעד סוף העשור הפכה קאדילק לשם נרדף ליופי ופאר.

  • 1930

    1930-1940 – עושים היסטוריה עם מנוע V16דווקא בשיא השפל הכלכלי העלתה קאדילק שוב את הרף כשהציגה לראשונה מנוע מסוג V בעל 16 צילינדרים במכונית נוסעים, שהפכה לאחד האייקונים הראשונים בהיסטוריה של קאדילק. במילותיו של עיתונאי רכב מאותה התקופה, ה-V16 הייתה "כל כך חלקה ושקטה לכל אורך הטווח שקשה להאמין שהיא מונעת על-ידי גזים שמתפוצצים". אחריה הופיעה גרסת V12, שהייתה ממוקמת בין מנוע ה-V8 שהיה סמל ההיכר של החברה לבין מנוע ה-V16. באמצע העשור כבר ייצרה קאדילק 68 סוגי מרכב שונים. בשנת 1937 הוכיחה מכונית V8 של קאדילק את ערכה במסלול באינדיאנפוליס, כשהיא שוברת את כל השיאים הקודמים למכונית מייצור סדרתי.

  • 1940

    1940-1950 – הופעת ה"סנפירים" המפורסמים של קאדילקמעט אחרי פרל הארבור הפסיקה קאדילק לייצר מכוניות והקדישה את משאביה לסיוע במאמץ המלחמתי. מנועי V8, תיבות הילוכים ומערכות הינע שימשו בהצלחה בטנק הקל מדגם M5 ובתותח המתנייע M8, וסייעו לחברה להצדיק את הסיסמה שלה "מפורסמת בעיתות שלום – מצטיינת בעיתות מלחמה". לאחר המלחמה שינה הארווי ארל שוב את פני המכונית האמריקאית, הפעם בעקבות הצגת הסנפירים האחוריים. סנפירים אלה, שעוצבו בהשראת מטוס הקרב Lockheed P-38 Lightning, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהעיצוב של המכונית האמריקאית במשך קרוב לעשרים שנה. קאדילק הייתה החברה הראשונה שזכתה, בשמת 1949, בפרס "מכונית השנה", שהוא כיום חלק בלתי נפרד מתעשיית הרכב, כהוכחה נוספת להשפעה של החברה על תעשיית הרכב.

  • 1950

    1950-1960 – הגה הכוח הופך להיות ציוד סטנדרטיקאדילק קיבלה את פני תקופת השגשוג שלאחר המלחמה בזרועות פתוחות, ובשנים 1950 ו-1951 עבר ייצור המכוניות את רף 100,000 המכוניות בשנה, כמעט כפול מהיקף הייצור בשנים של לפני המלחמה. הישג נוסף היה הגעתם של דגמי קאדילק V8 למקום השלישי, העשירי והאחד עשר במרוץ 24 השעות של לה-מאן, אחד המרוצים המפרכים ביותר בעולם. קאדילק התוותה את הדרך בה היא תמשיך ללכת בהמשך העשור, והפכה ליצרנית הראשונה המציעה הגה כוח כציוד סטנדרטי בכל מערך הדגמים שלה. בהמשך הציגה החברה שורה ארוכה של חידושים בתחום הבטיחות, כולל "עין אוטוטרונית" המעמעמת באופן אוטומטי את אלומת הפנסים הראשיים. בדגם אלדוראדו עם הגג הפתוח הגיעו סנפירי הזנב לשיא פריחתם.. עד סוף העשור הם יבטיחו את מקומם כאחד האייקונים הבולטים של שנות החמישים.

  • 1960

    1960-1970 – חשיפת חידושים בביצועים ונוחותקאדילק ממשיכה להציע חידושים טכנולוגיים ועיצוביים בשנות הששים. בלמים בעלי כוונון עצמי הופיעו לראשונה בתחילת העשור. סמל המגן המוקף בעלי זית, שהוא ככל הנראה הסמל המוכר ביותר של קאדילק, הוצג מחדש בדגם אלדורדו בשנת 1963. בשנת 1963 הציעה קאדילק לראשונה חגורות בטיחות קדמיות, שהפכו שנה מאוחר יותר לציוד חובה. בשנת 1964 הציגה החברה את האלומות הראשיות עם הכוונון האוטומטי והגדירה מחדש את היוקרה באמצעות Comfort Control, מערכת מיזוג האוויר, האוורור והחימום הראשונה בתעשיית הרכב שהוויסות שלה נעשה באמצעות תרמוסטט. בשנים שלאחר מכן הוצגו גם בזה אחר זה הגה הכוח בעל הסיוע המשתנה, חימום המושבים החשמלי, והרדיו הסטריאופוני. בשנת 1965 הגיע לסופו עידן אמריקאי, עם הפסקת הייצור של סנפירי הזנב.

  • 1970

    1970-1980 – הצגת המנועים עם הזרקת דלק אלקטרוניתקאדילק פתחה את שנות השבעים עם הצגתו של האלדורדו עם מנוע 8.2 ליטר ו-400 כ"ס. הסרן האחורי שלו, שתוכנן לגמרי מחדש, היה בעל כושר העברת המומנט הגבוה ביותר מבין כל מכוניות הנוסעים של אותה התקופה. בשנת 1974 הייתה החברה לחלוצה בתחום השימוש בכריות אוויר להגנה על יושבי המכונית, ובממיר קטליטי להפחתת פליטות המזהמים. בשנת 1975 הופכת קאדילק ליצרנית הרכב הראשונה בארצות הברית המציעה מנועים עם הזרקת דלק אלקטרונית. בשנת 1978 חנכה הסביל את עידן המכונית הממוחשבת באמצעות שילוב של מיקרו-מעבד בתצוגה הדיגיטלית.

  • 1980

    1980-1990 – שילוב טכנולוגיית מחשבים במכוניתקאדילק מתמודדת חזיתית עם הדינמיות של שנות השמונים באמצעות הסביל אלגנטה הדרמטית , פרשנות מודרנית לעיצוב המכונית הקלאסי של שנות השלושים והארבעים. הקווים הספורטיביים החלקים שלה והעיצוב הייחודי של החלק האחורי זוכים לחיקויים רבים בתעשיית הרכב. בחזית החידושים, הופכת קאדילק ליצרנית הרכב הראשונה המשתמשת במיקרו-מעבדים משולבים לשליטה בהצתה, הזרקת הדלק ומערכת האבחון של הרכב. החברה הייתה גם חלוצה בתחום הטיפול בלקוח, כשהיא מציגה נהלים סטנדרטיים למסירת רכב חדש, כגון בדיקות, נסיעות הדגמה ומצגת סביב המכונית. מאמצים אלה זכו להכרה על ידי חברת ג'י. די. פאואר, שדירגה את החברה במקום הראשון מבחינת שביעות רצון הלקוחות מתהליך המכירה.

  • 1990

    1990-2000 – שיפור היכולות האלקטרוניותקאדילק פותחת את שנות התשעים בהצגה של מערכת בקרת האחיזה האלקטרונית הראשונה ברכב בעל הנעה קדמית באמריקה, ומציעה אותה כאביזר סטנדרטי בקאדילק אלאנטה של שנת 1990. באותה שנה זוכה החברה בפרס האיכות הלאומי על שם מלקולם בלדריג' (Malcolm Baldridge National Quality Award). בשנת 1992 מציג מנוע ה-V8 Northstar בעל 32 שסתומים 16 חידושים המכוסים בפטנט, כגון מאפיין "זחילה הביתה" המאפשר למנוע לפעול ללא נוזל קירור למשך 80 קילומטרים, ומערכת יניקה ייחודית המעניקה ריסוס כמעט מושלם של הדלק. דגם קאדילק סביל טורינג סדאן 1992 נבחר כ"מכונית הקאדילק של השנה", הודות למאפיינים כגון חטיבת הינע עם בקרה אלקטרונית מלאה, בקרת אחיזה, מערכת למניעת נעילת בלמים ומערכת מתלים המותאמת למהירות. דגם זה שיקף את המיקוד הגלובאלי המחודש של קאדילק, כשהוא מיוצא ליותר מ-40 מדינות ברחבי העולם. ולבסוף, בשנת 1999, מביאה קאדילק את ה-SUV לגבהים חדשים עם הצגת האסקלייד.

  • 2000

    2000-2010 – פריצת דרך קאדילק חוגגת את יובל המאה שלה ומספקת הוכחה מוחשית למחויבותה להרחיב את גבולות העיצוב והתכנון ההנדסי. היא פותחת את העשור עם מכונית הקונספט Cien עטורת הפרסים, שההשראה לעיצובה מגיעה מהמטוס החמקן F-22. בהמשך, בשנת 2008, חושפת קאדילק את ה-SUV הגדול ההיברידי הראשון, אסקלייד הייבריד. באותה שנה זוכה קאדילק לשבחים ברחבי העולם עם הדור השני של הסדאן CTS, שזוכה בתואר היוקרתי "מכונית השנה 2008". קאדילק זוכה להכרה נוספת באמצעות ה-CTS-V 2009, מכונית הסדאן הסדרתית עם מנוע V8 המהירה ביותר בעולם, שקובעת זמן הקפה של 7:59:32 דקות במסלול נורבורגרינג האגדי שבגרמניה. בחזית החידושים חושפת קאדילק את "הקאדילק של המכוניות החשמליות", דגם הקונספט Converj, מכונית קופה מפוארת המונעת באמצעות טכנולוגיית ההנעה המהפכנית Voltec. וכאות סיום לעשור מצוין זה, נפתח פרק חדש במסורת של לימוזינות קאדילק המשרתות את נשיאי ארה"ב, בהכתרה ההיסטורית של הנשיא ברק אובמה.

איך קאדילק הפכה לסטנדרט החדש

נוסדה לפני יותר מ-100 שנים בדטרויט, קאדילק תמיד ייצגה ביצועים ללא פשרות, עיצוב נועז וטכנולוגיה פורצת דרך. מפיתוח המתנע החשמלי הראשון בעולם ועד להובלה בשילוב טכנולוגיית מחשוב לתוך המכונית, כל זה הוא חלק מההיסטוריה שלנו. גלה עוד על המותג האמריקאי האיקוני הזה ועל האופן שבו הוא עיצב – וממשיך להגדיר – את תעשיית הרכב.

Powered by IDEV